Billetterie | Musee du Luxembourg

VIVIAN MAIER / EN ANGLAIS / VISITE EN FAMILLE

Musée du Luxembourg19 rue de Vaugirard 75006 PARIS EXCLUSIVEMENT EN ANGLAIS

Durée : 1h

Des pieds qui sortent d'une piscine, un homme dont la tête a été remplacée par un ballon, une fillette au visage barbouillé de chocolat : par leurs sujets autant que part leurs points de vue, les images de Vivian Maier portent la marque d'un œil enfantin. Un conférencier du Musée vous fait découvrir en famille ce regard qui découvre dans le réel des centaines de motifs surprenants.

A 14h30, un samedi sur deux.
Début de conférence 15mn APRÈS l'horaire réservé.

Frais de réservation internet : +1€50 par billet

FAMILY TOUR
ONLY IN ENGLISH

for ages 6 and above; duration: 1 hour
in French at 2:30 pm every Sunday
in English at 2:30 pm : Saturdays 2, 16 and 30 October, 13 and 27 November, 18 December and 1 January

The subjects as much as points of view of Vivian Maier's images bear the mark of an childish eye, showing feet coming out of a swimming pool, a man whose head has been replaced by a ball, a little girl with a face covered in chocolate,
A lecturer from the Museum will introduce you and your family to the view that discovers hundreds of surprising patterns in reality.

Admission to the gallery 15mins AFTER the reserved time slot

Internet booking fee: +€1.50 per ticket

Due to the Vigipirate Plan (increase security measures), access to Musée du Luxembourg is forbidden to all suitcases, all travel bags and backpacks larger than 42x30x20cm. The museum security service may be required to take, without notice, any measure it deems useful.
Choisissez la représentation qui vous convient :